"Ақмола облысы білім басқармасының Ақкөл ауданы  бойынша білім бөлімі Ақкөл қаласының Кеңес Одағының Батыры Петр Михайлович Исаков атындағы №1 жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесіне
КГУ «Общеобразовательная школа №1 имени Исакова Петра Михайловича, Героя Советского Союза города Акколь отдела образования по Аккольскому району управления образования Акмолинской области»

Мақалалар және БАҚ

СоцСети

      

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Информатика сабақтарында критериалды бағалау»

ыыыыыыыыыыыыыыыы

Ақмола облысы
Ақкөл ауданы
"№1 Ақкөл орта мектебі " ММ
оларға. П. Исакова»

 

 

 

"Информатика сабақтарында критериалды бағалау»

Информатика мұғалімінің жұмыс тәжірибесінен
П. Исақов атындағы №1 Ақкөл орта мектебі

Полынин Максим Викторович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мазмұны

1. Тәжірибенің пайда болу және қалыптасу шарттары
2. Тәжірибенің өзектілігі мен болашағы
3. Жұмыс тәжірибесінің теориялық негіздемесі
4. Тәжірибе технологиясы
5. Әдістемелік жүйені іске асырудың нәтижелілігі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тәжірибенің пайда болу және қалыптасу шарттары
Критериалды бағалау-бұл оқушылардың оқу-танымдық құзыреттілігін дамытудың түрлі бағыттарындағы жетістіктерін көрсететін критерийлер бойынша бағалау.
Қазіргі мектептің негізгі міндеті-интеграция, жалпылау, жаңа білімді түсіну, жаңа білімді өмірлік тәжірибемен байланыстыра білу. Сондықтан дәстүрлі сұрақпен қатар " нені үйрету керек?"жаңа стандартта" қалай оқыту керек?"немесе, дәлірек айтқанда," балаларды өз сұрақтарын қалай бастауға болады: "Мен нені үйренуім керек?"мен Де бұған үйрену керек?»». Жаңа уақыт Мұғалімге жаңа шешімдер іздеуді қажет ететін жаңа міндеттер қояды.
Критериалды бағалаудың мәні белгіден бас тарту емес. Критериалды бағалау оқушыға оқу іс-әрекетін жоспарлауға, мақсаттарын, міндеттерін, оларға қол жеткізу жолдарын анықтауға, өз еңбегінің нәтижесін бағалауға мүмкіндік береді.
Білім беру процесінің құрамдас бөліктерінің бірі бағалау жүйесі болып табылады.
"Сыныпты бағалау қарапайым техникалық құрылғы емес. Мұғалімдер бағалау немесе сөздер арқылы бағалайды. Олар қандай әдісті қолданса да, олардың артында тек объективті немесе жартылай объективті нормалар мен стандарттар ғана емес, сонымен қатар балалардың дамуы, оқуы және мотивациясы туралы болжамдар; құндылықтар, Өзін - өзі бағалау және қабілеттер мен күш-жігердің салыстырмалы маңыздылығы", - деп үйретеді Александр.
Критериалды бағалау кезінде әр баллға сәйкес келетін жетістік деңгейлері сипатталады, онда оқушының жеке басы емес, оның қызметі бағаланады. Бұл жерде қандай да бір критерий бойынша өз жетістіктерін бағалауға және арттыруға қосымша мүмкіндіктер пайда болады.
Информатика сабақтарында мен студенттерге осы сабақты бағалау үшін өз критерийлерін ұсынуды ұсынамын.
Осылайша, оқушылар сабақта бағалау қауіпсіздігінің келесі ережелерін ұстанады:
 Мақтауға болмайды.
 Орындаушыны мадақтаңыз, орындауды сынға алыңыз.
Тіпті сәттілік теңізінде сіз сәттілік аралын тауып, оған қосыла аласыз.
Балаға тек нақты мақсаттар қоюға мүмкіндік беріңіз.
Жоғары сынып оқушылары бағалаудың бұл түрін тереңірек және байыпты қабылдайды. Олар критерийлерден басқа дескрипторларды ұсынады. Сонымен, 9-10-сыныптардағы сабақтарда оқушылардың өздері критерийлер мен дескрипторларды құрады: Критерий - практикалық тапсырмалармен жұмыс, дескрипторлар - жұмыстың дұрыс дизайны. Барлық жағдайларда оқушылар жинаған ұпайларын есептеп, өз пікірлерін білдіреді.
Оқу процесіне критериалды бағалауды енгізу оқушының мектептегі мазасыздығын төмендетуге көмектеседі, олардың жұмысының нәтижелері үшін жауапкершілік бар, өзін-өзі талдау және өзін-өзі бағалау дағдылары қалыптасады.
Осылайша, критериалды бағалау қазіргі мектеп оқушыларын білімді қарапайым меңгеруге ғана емес, сонымен қатар меңгеру тәсілдеріне, ойлау мен іс-әрекеттің үлгілері мен тәсілдеріне, әр баланың танымдық белсенділігі мен шығармашылық әлеуетін дамытуға бағыттайды.

Тәжірибенің өзектілігі мен болашағы
Қазіргі уақытта барлық жалпы және орта білім беру мекемелері жаңартылған білім беру жүйесіне көшуді іс жүзінде жүзеге асырды. Бұл жүйенің негізі критериалды бағалау болып табылады. Критериалды бағалау жүйесі Жалпы білім беру мекемелері оқушыларының оқу жетістіктерін бағалаудың нақты жүйесіне өзгерістер енгізу үшін базаны анықтайды. Бұл бағалау жүйесінің сапасын, олардың халықаралық стандарттарға және әрбір оқушының оқу қажеттіліктеріне сәйкестігін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Қазақстан Республикасы үшін жаңартылған критериалды бағалау жүйесі оқушылардың оқу процесіне деген қызығушылығы мен ынтасын дамытуға бағытталған. Бұған әр оқушы мен оның ата-анасына қол жетімді нақты және өлшенетін бағалау критерийлерін белгілеу арқылы қол жеткізуге болады.
Бағалау-білім беру процесінің ажырамас бөлігі, ол оқытудың ағымдағы және қорытынды кезеңдеріндегі оқушының үлгерімі туралы ақпаратты жинау және талдау болып табылады. Бағалау жүйесі оқыту жетістіктерін анықтау мен проблемаларын диагностикалаудың негізгі құралы болып табылады, білім беру сапасын, әлемдік стандартқа сәйкестігін анықтауға, білім беру саласындағы заманауи міндеттерге сәйкес келмеген жағдайда оқыту әдістері мен нысандары бойынша нақты шешімдер қабылдауға, Білім беру мазмұнын да, білім берудің күтілетін нәтижелерін бағалау нысандарын да жетілдіруге мүмкіндік береді. Бағалау-бұл алынған нәтижелер мен мақсаттарға сәйкестік процесі. Қазіргі уақытта оқытушыларда педагогикалық бақылаудың критериалды құралдары жоқ. Мектептердегі әдістемелік бірлестіктер бағалау критерийлерін дербес әзірлейді, оның мазмұны мен құрылымы оқытылатын пәннің (тақырыптың) ерекшелігімен, мониторинг нысандары мен әдістерінің ерекшеліктерімен айқындалады. Мұндай бағалаудың сапасы байыпты тексерілмейді, бұл бақылау нәтижелері бойынша объективті шешімдер қабылдауға жол бермейді. Сонымен, пәнді оқытудың әдістемелік талаптары мен білім беруді басқару органдарының бақылау мазмұны арасында сұрақтар туындайды.
Осы тақырыпқа байланысты өз білімін жетілдіру үшін "информатика сабақтарында критериалды бағалауды қолдану"болды. Бұл тақырыптың өзектілігі сабақта әртүрлі практикалық тапсырмаларды орындау кезінде сабақта тапсырмаларды орындау үшін критерийлерді әзірлеу қажеттілігі туындайды. Осы жұмыстарға қолданылатын және оқытудағы жаңартылған мазмұнның заманауи жүйесінің талаптарына сәйкес келетін бағалау.

Информатика сабақтарында бағалаудың теориялық негіздері
Бағалау - анықтау және шартты белгілер - нүктелерде, сондай-ақ мұғалімнің оқушылардың бағдарламада белгіленген білімді, дағдыларды, дағдыларды игеру дәрежесі, еңбекқорлық деңгейі және пәннің жай-күйі туралы бағалау пікірлерінде.
Оқу жағдайында бағалауға ауызша жауаптар, жазбаша, бақылау, практикалық, графикалық жұмыстар және т.б. жатады. Бағалаудың объективті болуы өте маңызды, өйткені бұл фактор болашақта оқу белсенділігінің деңгейін ынталандыруы немесе оны төмендетуі мүмкін.
Бүгінгі таңда оқыту мазмұнын жаңартуда айтарлықтай өзгеріс болды. Оқу технологиясындағы өзгерістер айтарлықтай байқалады. Бірақ мектептегі бағалау жүйесі әлі өзгерген жоқ. Оқушылар көбінесе жұмсалған күш-жігердің шынайы нәтижесіне сәйкес келмейді деп санайтын бағалардан көңілі қалады. Оқушы үшін бағалау білім алуға, ал ата-аналар үшін баланың іс-әрекетін бақылауға ынталандырады деп саналады.
Оқушылардың білімін бағалаудың 5 балдық жүйесінің кемшіліктері:
- Салыстыру, өлшеу және білімді объективті бағалау үшін эталон жоқ.
- Мұғалім мен оқушы арасындағы қарым-қатынас шиеленісе түсті.
- Жасөспірімдердің жеке, жобалық, тәжірибелік-эксперименттік, шығармашылық жұмысына бағытталған бағалау жүйесінің болмауы.
- Оқушылардың өзін-өзі бақылау және өзін-өзі бағалау қабілеттерін дамытуға бағытталған мақсатты жұмыстың болмауы.
- Бақылау-бағалау тетігі толығымен және тек қана педагогтың қолында қалады және оқушыларды педагогикалық қолдауға емес, тиісті санкциялармен сүйемелденетін сыртқы бақылауға бағытталған.
- Бақылау және бағалау жүйесінің" субъективизмі "және" авторитаризмі".
Бағалау жүйесінің функциялары.
Ең алдымен, бағалау жүйесі бүгінде атқаратын функцияларды анықтауға тырысамыз. Олардың үшеуі бар.
- Нормативтік функция, бір жағынан, белгілі бір оқушының жетістіктерін мемлекет бекіткен стандартқа қатысты белгілеуді, оның оқуы мен оқу орнын бітіруінің сәттілігіне сәйкес келетін барлық құқықтық салдарлардың пайда болуын, екінші жағынан, жеке оқушылардың, мектеп сыныптарының үлгерімін, олардың дайындық деңгейін және мұғалімнің жұмыс сапасын әкімшілік бақылауды қамтиды (бірнеше ондаған жылдар бұрын қалыптасқан қайғылы тәжірибеге сәйкес).
-Білім беру процесінің барлық қатысушылары арасындағы мазмұнды байланыстың негізгі сәттерін , оқушылардың мазмұнды және эмоционалды рефлексиясын, сондай-ақ мұғалімдердің педагогикалық рефлексиясын қамтитын ақпараттық-диагностикалық функция. Себебі, бағалау, ең алдымен, береді тамаққа, ойлануға атты, бәрі дұрыс білім беру үдерісімен нақты сыныптар бойынша мектеп амандық, оқушылардың жеке.
-Оқушылардың іс-әрекетін ынталандыруға байланысты бақылау және ынталандыру функциясы қосымша түсіндіруді қажет етпейді.
Нәтижелерді бағалау мәселесі.

Жаңартылған күні: 22.01.2021 15:24
Құрылған күні: 22.01.2021 15:24

Текст