Жаңа Стандарттарға көшуге және білім беру процесінің сапалық тұрғыдан өзгеше парадигмасына байланысты мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмыс жасайтын білім беру мекемесіндегі маман - мұғалім-дефектологтың кәсіби қызметінің мазмұны өзгеруде.
Стандарт мүмкіндігі шектеулі балалардың білім алу қажеттіліктерін ескереді, білім беру ұйымында олардың дамуы мен дамуы үшін баланың дамуындағы бұзушылықтарды түзетуді және жеңуді (толық немесе ішінара) қамтамасыз ететін арнайы жағдайлар жасауы керек. Арнайы (түзету) мектеп-интернатындағы мұғалім-дефектологтың қызметі әр түрлі жас кезеңдерінде (оның ішінде бала қабылдаған жағдайларды қоса алғанда) тұрақты және ұзақ бақылауды және мамандандырылған көмекті қажет ететін, дамуында қиындықтары бар балаларды оқыту мәселелерін шешуге бағытталған. ерте жастағы және мектепке дейінгі кезеңдегі ұзақ мерзімді мамандандырылған көмек).
Жұмыс мақсаты:
түзету мектебі жағдайында білім беру мазмұнының міндетті минимумын игеруде оқуда қиындықтары бар ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға уақытылы мамандандырылған көмек көрсету (IDO бар AOOP NOE студенттері).
ООП бар балалардың танымдық сферасын оқу үдерісінің динамикасында түзету және дамыту.
Тапсырмалар:
• арнайы түзету әрекетін жүзеге асыру үшін оқудағы қиындықтары бар балаларды анықтау және баланың оқудағы қиындықтарының біліктілігі;
• ПМПК мектеп-интернаты мұғалімдерінің өзара қарым-қатынасы аясында жеке кешенді даму бағдарламаларын әзірлеу;
• жеке және топтық, кіші топтық түзету сабақтарын өткізу, бағдарламалық материалды игеруді қамтамасыз ету және сыныпта қалыптасқан біліктер мен дағдыларды оқушылардың оқу қызметіне беруді жүзеге асыру;
• балалардың психикалық даму деңгейі мен түзету әрекеті нәтижелерін динамикалық зерттеу;
• оқуда қиындықтары бар балаларды дамыту, оқыту және тәрбиелеу, баланың жеке ерекшеліктеріне сәйкес оқыту мен тәрбиелеудің оңтайлы формаларын, әдістерін, әдістерін таңдау бойынша мұғалімдер мен ата-аналарға кеңес беру.
Түзету жұмысы келесі нақты принциптерге негізделген:
• дәйектілік қағидасы - мүмкіндігі шектеулі балаларды диагностикалау, оқыту және түзету тәсілдерінің бірлігі, мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту мәселелерін шешуде бастауыш сынып мұғалімдері мен мамандарының өзара әрекеті;
• айналма жол принципі - зақымдалған буынды айналып өтетін жаңа функционалды жүйені қалыптастыру, бұзылмаған анализаторларға сүйену;
• күрделілік принципі - медициналық, психологиялық-педагогикалық бұзылыстарды кешенді түрде жеңу, барлық мектеп мамандарының бірлескен жұмысы.
Педагог-дефектолог қызметінің мазмұны жұмыстың келесі бағыттары бойынша жүзеге асырылады, оны ұйымдастырудың кешенді тәсілін қамтамасыз етеді: диагностикалық, түзетуші, талдамалық, кеңестік және тәрбиелік-профилактикалық, ұйымдастырушылық-әдістемелік.
Коррекциялық-педагогикалық жұмыстың негізгі бағыттары
I. Диагностикалық бағыт
1. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттердің алғашқы диагностикасы.
• танымдық және тәрбиелік іс-әрекеттің ерекшеліктерін анықтау
(бағдарламалық қамтамасыз ету дағдыларын, білімі мен дағдыларын, ақыл-ой дамуының деңгейін зерттеу);
• балаға кешенді әсер ету процесінде жеке дамудың оңтайлы жағдайларын анықтау;
• алынған мәліметтердің нәтижелері бойынша студенттің динамикалық дамуының жеке карталарын құру;
• түзету шараларын жоспарлау.
Мақсаты: баланың нақты және «жақын даму аймағының» деңгейін анықтау, мамандандырылған көмекке мұқтаж балаларды анықтау. Бұл бағыттың негізгі міндеті - оқытудың бастапқы кезеңіндегі мүмкін болатын қиындықтарды болжау, туындаған оқыту проблемаларының себептері мен механизмдерін анықтау. Сондықтан мұғалім-дефектологтың ООП бар балаларды тексеруде екі аспект бөлінеді: психологиялық-педагогикалық.
Сонымен бірге, психологиялық аспект баланың мектептегі қиындықтарын квалификациялаудың және оның нақты даму деңгейінің оның білім жетістіктеріне сәйкестігін анықтайтын негіз болып табылады. Оған оқушының ақыл-ой, сөйлеу және моторлық даму деңгейін, аналитикалық өзара әрекеттесуді, уақыт-кеңістікті бейнелеуді, оқушының ерікті іс-әрекетінің сипатын зерттеу кіреді. Педагогикалық емтиханның мақсаты - білім, білік және дағдыларды қалыптастырудағы қиындықтарды анықтау, осы қиындықтардың туындау кезеңін және оларды жеңу шарттарын анықтау. Ол үшін баланың ақыл-ой дамуының деңгейін зерттеу, жазбаша жұмыстарды талдау (қателіктердің сапалық сипаттамалары), оқушылардың фронтальдық іс-әрекеттегі бақылаулары және қажет болған жағдайда мектептегі біліктер мен дағдылардың қалыптасуын қосымша зерттеу жүргізіледі.
2. Оқушылардың динамикалық білім алуы.
Ол оқу жылында баланың даму динамикасын қадағалау, таңдалған формалардың, әдістердің, оқыту әдістерінің оқушының даму деңгейіне сәйкестігін анықтау мақсатында жүзеге асырылады. Динамикалық зерттеу сонымен қатар білім беру дағдылары мен тәрбие жұмысының әдістерін қалыптастыруды анықтауды (ақпаратты қабылдау дағдылары мен білімдері, оқу қызметін жоспарлау, өзін-өзі бақылау және т.б.) анықтайды.
Сахналық диагностика. Диагностиканың бұл түрі дефектологтың сабақтарына қатысатын балалардың (алты айдың қорытындысы бойынша) оқу-танымдық іс-әрекетін дамыту бойынша түзету іс-әрекеттерінің тиімділігін анықтау және тиімділігін анықтау үшін қажет. Маманның маңызды қорытындыларының нәтижелері баланың динамикалық даму картасында көрсетілген.
Ағымдағы диагностика.
Диагностика мектеп-интернат оқушыларын ата-аналардың, мұғалімдердің, мектеп кеңесінің мамандарының, жаңадан келген балалардың өтініштері бойынша тексеруге бағытталған. Сауалнама оқу жылында қажеттілікке байланысты өткізіледі.
2. Коррекциялық-дамытушылық бағыт:
- даму ауытқуларын жеңу және өтеу;
- түзету-дамыту процесіне қатысушылардың өзара әрекеттесуі жағдайында кешенді бағдарламаларды іске асыру процесінде оқыту мен даму арасындағы алшақтықты жою.
3. Аналитикалық бағыт:
- оқушының дамуына түзету әсер ету процесін талдау және оның тиімділігін бағалау;
- таңдалған бағдарламаның, оқытудың формалары, әдістері мен тәсілдерінің нақты жетістіктерге және баланың даму деңгейіне сәйкестігін қадағалау;
- ішкі білім беру бағдарламалары мен технологияларын оқушылардың жеке және жас ерекшеліктеріне сәйкестігі тұрғысынан талдау;
- мектеп кеңесінің мамандарымен пәнаралық ынтымақтастық.
4. Консультациялық, тәрбиелік және профилактикалық бағыт:
- мұғалім мен ата-анаға балаға білім беру және тәрбиелеу мәселелері бойынша көмек көрсету;
- ата-аналар мен мұғалімдерге балалардың жеке типологиялық ерекшеліктеріне, олардың соматикалық және психикалық денсаулығының жағдайына сәйкес ұсыныстар әзірлеу;
- ата-аналарды түзету-тәрбиелеу процесіне дайындау және қосу;
- мектеп-интернаттың білім беру ортасында балаларды оқыту, тәрбиелеу және дамыту процестерін консультациялық және ақпараттық дефектологиялық қолдау.
5. Ұйымдастырушылық-әдістемелік бағыт:
- мектеп кеңесінің, әдістемелік бірлестіктердің, педагогикалық кеңестің отырыстарына қатысу;
- іс-қағаздар;
- мектеп-интернатты дамыту бағдарламасына сәйкес білім беруді дамыту ортасын жобалауға және енгізуге қатысу;
- эксперименттік және инновациялық жұмыстарға қатысу.
Түзету-педагогикалық жұмыс бағдарламасы пәндік, коррекциялық-дамытушылық бағыты бар топтық, кіші топта, жеке сабақтарда жүзеге асырылады. Түзету-педагогикалық жұмыс жеке кемшіліктерді түзетуге және дамытуға, тұлғаны дамытуға бағытталған; бағдарламалық материалды игеруді қамтамасыз ету (ДП бар студенттердің AOOP NOE) және сыныпта қалыптасқан дағдылар мен дағдыларды оқушылардың оқу қызметіне беруді жүзеге асыру.
Түзету-дамытушылық сабақтар «Оқытуды үйрен» білім беру бағдарламасы негізінде (кіші жастағы оқушылардың танымдық процестерін дамыту) авторлық оқу-әдістемелік жиынтығы бойынша «Даму міндеттері. Тесттер, ойындар, жаттығулар »(оқыту мен оқу әдісінің авторы Язянова Е.В.). Бұл нұсқаулық бастауыш мектептерге арналған федералды мемлекеттік білім беру стандартына сәйкес құрастырылды. Түзету-дамытушылық сабақтар курсы мәселелерді шешуге және зияткерлік, жеке,
кіші жастағы оқушылардың белсенділігін дамыту, UUD қалыптастыру.